ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
«СОНЕЧКО» С.РОМАНІВКА
БАЙКОВЕЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ
РАДИ
ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Код ЄДРПОУ 34401879
НАКАЗ
28.08. 2024 № 24-од
село Романівка
Тернопільський район
Про організацію харчування вихованців ЗДО «Сонечкло» с.Романівка
у
2024/2025 навчальному році
На
виконання Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості
харчових продуктів», статті 56 Закону України «Про освіту», статті
35 Закону України «Про дошкільну освіту», статей 5, 19 Закону України «Про охорону дитинства», постанов Кабінету
Міністрів України від 02.02.2011 р. №116 «Про затвердження Порядку надання
послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та
професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються
від обкладення податком на додану вартість»,
від 24 березня 2021 року №305 «Про затвердження норм та Порядку
організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та
відпочинку», від 01.06.2005 р. № 242/329 «Про затвердження Порядку організації
харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 р. № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації
харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» та від 15.08.2006 р. № 620/563
«Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних,
загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», Державних санітарних
правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та
організації навчально-виховного процесу, затверджених постановою Головного
державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 р. № 63, Санітарного регламенту для дошкільних
навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я
України від 24.03.2016 р. № 234, Санітарного регламенту для закладів загальної
середньої освіти , затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України
від 25.09.2020р. №2205,наказу Мінагрополітики України від 01.10.2012 року №590
«Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно
діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю
харчових продуктів (НАССР), рішення сесії Байковецької сільської ради від 12.01.2024
р. № 8/47/3 «Про встановлення
вартості харчування дітей у закладах
освіти Байковецької сільської ради та звільнення від плати
за харчування»,наказу відділу олсвіти Байковецької сільської ради №62-од від28.08.2024
р.»Про організацію харчування учнів та вихованців закладів освіти у 2024/2025
навчальному році», з метою якісної організації харчування вихованців ЗДО
«Сонечко» с.Романівка, НАКАЗУЮ:
1. Відповідальність за створення умов та організацію
харчування вихованців, а також застосування постійно діючих процедур,заснованих
на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) покласти
на директора ЗДО «Сонечко» с.Романівка –Гайдук Л.З.
1) Гайдук Л.З.- відповідальн за організацію харчування вихованців,
з визначити її обов’язків відповідно до
Порядку організації харчування дітей до 05.09.2024 р.;
2) наказом створити комісію з бракеражу
продуктів харчування
та продовольчої сировини для
забезпечення ефективного оцінювання якості
продуктів харчування, що постачаються у заклади освіти;
3) забезпечити розробку та затвердження
графіка харчування (режим дня) до 05.09.2024
р.;
4) забезпечити дотримання норм харчування дітей згідно з вимогами Постанови КМУ від 24.03.2021р. №305 (додатки 1,9);
5) забезпечити належний стан
утримання місць харчування дітей згідно санітарно-гігієнічних вимог;
6) забезпечити
складання та затвердження примірного чотиритижневого меню з обов’язковим їх погодженням Тернопільським районним управлінням Головного
управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області;
7) забезпечити наявність щоденних меню-розкладів, які складено відповідно до вимог законодавства та розміщення їх у доступних для огляду місцях;
8) постійно аналізувати й організовувати вимогливий і результативний контроль
за кількістю та якістю продуктів харчування, що надходять до закладу освіти,
відповідно до вимог технічної і якісної характеристики (накладні, сертифікати
відповідності, висновки санепідекспертизи), слідкувати за станом їх зберігання;
9) активізувати проведення інформаційно-роз’яснювальної
роботи з педагогами, батьками здобувачів освіти, персоналом харчоблоку , постачальниками
послуг з харчування з метою використання сучасних підходів до організації харчування, формування культури здорового харчування,
впровадження в закладах освіти нових стандартів харчування;
10) забезпечити ефективне
функціонування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи
аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) на
харчоблоках закладу;
11) вживати необхідні
профілактичні заходи для попередження спалахів гострих кишкових інфекцій і
харчових отруєнь, дотримуватися санітарно-гігієнічних і протиепідемічних вимог
щодо організації харчування
вихованців в закладі;
12) широко висвітлювати зміст і
результати роботи з питань якісного і безпечного харчування здобувачів освіти, профілактики
харчових отруєнь у місцевих засобах масової інформації, в блозі закладу;
13) розглядати питання стану організації
харчування на педагогічних радах та нарадах.
3. Кухарю,завгоспу ЗДО:
1) нести повну персональну
відповідальність за якість і асортимент продуктів харчування та продовольчої
сировини, які прийнято до закладу, відповідно до вимог технічної, якісної
характеристики продуктів харчування з додержанням вимог зберігання. Здійснювати
відповідний облік продуктів у книзі складського обліку;
2) забезпечити відповідальність за
зберігання та використання денного запасу продуктів, повноту закладки і вихід
страв, якість і своєчасне приготування їжі, дотримання технології приготування, відбір та зберігання добової
проби страв, правил особистої гігієни, санітарного стану харчоблоку,забезпечувати
двотижневий запас продуктів тривалого терміну зберігання.
3) проводити контрольну зачистку
свіжих овочів у присутності медичного працівника чи особи, відповідальної за
організацію харчування. Результати обробки, відходи після холодної обробки або
другої термічної обробки риби, м’яса зазначати у зошиті обліку відходів;
4) складати акт відповідної комісії закладу освіти,
якщо питома вага неїстівної частини
харчових продуктів перевищує санітарні відходи та зазначати фактичну кількість відходів
у зошиті обліку відходів;
5) забезпечити відбір добових
проб кожної страви раціону та зберігати продовж
доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня відповідальній особі
за відбір добових проб;
6) видавати готові страви в
посуді із відповідним маркуванням тільки після проби їх медичною сестрою або
особою, відповідальною за організацію харчування відповідно до затвердженого
графіка видачі їжі з харчоблоку;
7) виконувати
санітарно-гігієнічні вимоги під час зберігання, кулінарної обробки продуктів
харчування, дотримуючись послідовності виробничого процесу та технології
приготування їжі для дітей;
8) не допускати на харчоблок
сторонніх осіб і персонал без санітарного одягу;
9) власним підписом засвідчувати
у журналі здоров’я відсутність дисфункції кишечника та гострих респіраторних
інфекцій ;
10) використовувати тільки за призначенням
обладнання, посуд та інвентар харчоблоку.
4. Медичним сестрам Або за тимчасової відсності медичної
сестри,відповідальній особі за харчування в ЗДО :
1) проводити
щоденний контроль за організацією харчування, безпеку і якість продуктів
харчування та продовольчої сировини, готової продукції;
2) здійснювати
контроль за термінами зберігання та реалізації продуктів харчування;
3) складати меню та бути присутньою під час
відбирання проб кухарем;
4) щодня
знімати проби готових страв та вносити результат зняття проби готових страв і продуктів у бракеражний журнал під час
оцінювання і ставить підпис;
5) контролювати
дотримання технології приготування страв кухарем;
6) контролювати
виконання норм харчування;
7) щоденно
контролювати санітарно-гігієнічний стан приміщень харчоблоку
та кімнат в яких вихованці харчуються;
8) контролювати
дотримання правил особистої гігієни персоналом, перевіряти наявність
гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників
харчоблоку та реєстру в Журналі здоров'я працівників харчоблоку;
9) спільно
з класними керівниками контролювати дотримання учнями правил особистої гігієни
та правил вживання готової продукції;
9) вести
журнали та усю документацію з організації харчування у закладі освіти.
4.Вихователям
груп ЗДО:
1)
контролювати дотримання вихованцями правил особистої гігієни та правил вживання
готової продукції;
2) внести персональну відповідальність за облік дітей, які користуються правом на безоплатне харчування.
5. Контроль за виконанням наказу покладаю на себе.
Директор
Леся ГАЙДУК
Немає коментарів:
Дописати коментар